آیا تا به حال دقت کردهاید در برخی خودروهای آفرود مسابقهای پرچم نصب شده است؟ علت استفاده از این پرچمها چیست؟
همیشه حس کنجکاوی و هیجان عجیبی با فعالیتهای آفرود همراه بوده است. چه در حال عبور از مسیرهای باتلاقی زیر باران شدید باشید، چه در حال حرکت در میان تپههای بیپایان زیر آسمانی آبیرنگ، یا پیمایش مسیرهای صخرهای و شیبدار، حس کنترل اوضاع در میان هرجومرج اطراف معمولاً بینظیر است؛ بنابراین، جای تعجب نیست که ورزشهای آفرود متعددی وجود داشته باشد، از رالیهای معروف جهانی که با خودروهای رالی افسانهای شناخته میشوند تا رویدادهای پرخطر و هیجانانگیز مثل مسابقه باجا ۱۰۰۰.
با توجه به خطرات رایج در این ورزشها، اکثر نهادهای برگزارکننده مجموعهای از اقدامات ایمنی و مقررات را وضع کردهاند تا تجربه را کمتر ترسناک و ایمنتر سازند. یکی از این ویژگیها، پرچمهایی هستند که بر روی بسیاری از خودروهای آفرود مشاهده میشوند. این پرچمها معمولاً بر روی تیرهای بلند و محکم نصب میشوند و دید خودرو را از فاصله دور، بهویژه در شرایط جوی نامناسب یا هنگام پیمایش در محیطهای چالشبرانگیز مثل تپهها، مناطق کوهستانی و جنگلهای انبوه، افزایش میدهند.
ایمنی و آفرود همیشه در کنار یکدیگر قرار داشتهاند. در مسابقه باجا ۱۰۰۰، هرجومرج حرف اول را میزند؛ مسیری ۱۶۰۰ کیلومتری آفرود پر از چالهها، زبالهها، یا حتی مسیرهایی که عمداً غرقاب شدهاند تا تجربه را برای رانندگان دشوارتر کنند. به همین دلیل، خودروهای مورد استفاده در این ورزش به ویژگیهای ایمنی استاندارد، از جمله قفس ایمنی، شاسی تقویتشده و سیستمهای ترمز قدرتمند، مجهز شدهاند. با این حال، اگرچه این اقدامات از رانندگان در برابر حوادث محافظت میکنند اما تأثیر چندانی بر بهبود دید سایر رانندگان و تماشاگران در طول مسابقه ندارند.
تصور کنید یک باگی آفرود در حال حرکت در بیابان است و گرد و غبار و شن را به هوا بلند میکند. کل خودرو در چند ثانیه در هالهای از شن پنهان میشود. یکی از معدود روشهایی که تماشاگران، سایر رانندگان و برگزارکنندگان میتوانند خودرو را ردیابی کنند، وجود رنگآمیزی کافی روشن برای نفوذ به میان شن است. چون این روش بهتنهایی کافی نیست، افزودن یک پرچم ایمنی بسیار مؤثرتر خواهد بود. رنگهای معمول قرمز یا نارنجی پرچم، همراه با ارتفاع آن، آن را در میان هرجومرج قابلمشاهده میکند. بیایید به جزئیات پرچم بپردازیم.
پرچمهای موجود بر روی اکثر خودروهای آفرود به شکلهای مثلثی، مستطیلی، پرچم مانند، یا مربعی هستند. بیشتر آنها معمولاً ۱۵ در ۳۰ سانتیمتر اندازه دارند و به تیرهای شلاقی با ارتفاع ۱.۲ تا ۱.۸ متر متصل میشوند. بر اساس مقررات اداره مدیریت زمینهای آمریکا نوک تیر باید حداقل ۲.۴ متر از سطح زمین فاصله داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که پرچم در طول مسابقه بهطور کافی بالا نگه داشته میشود.
علاوه بر این، پرچم باید حداقل ۲۵ سانتیمتر پایینتر از نوک تیر نصب شود. اگر بخواهید پرچمهای دیگری نمایش دهید، میتوانید آنها را زیر پرچم ایمنی قرار دهید تا در طول مسابقه آن را پنهان نکنند. درحالیکه پرچمهای ایمنی تضمین میکنند که خودروی آفرود در طول مسابقه قابلمشاهده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
وزیر خارجه چین با بیان اینکه حملات نظامی، باعث حلوفصل موضوع هستهای ایران نمیشود، بر لزوم پیگیری راهکار دیپلماتیک در این خصوص تاکید کرد.
دبیرکل حزبالله لبنان در سخنرانی ایام محرم با انتقاد از درخواستها برای خلع سلاح مقاومت تأکید کرد: دفاع از سرزمین نیازی به اجازه گرفتن ندارد؛ اشغالگر اسرائیل باید برود و مقاومت تنها راه آزادسازی وطن است.
برای ساقط کردن F-35، ایران نیاز به خرید رادار ضد استیلث چین، هواپیمای آواکس KJ-1000، سامانه جنگ الکترونیک چین برای مقابله با اختلالات الکترونیکی آمریکاییها، و دسترسی به اطلاعات ماهوارهای بیدو دارد. این موارد تنها با خرید چند ده فروند J10-C حاصل نمیشود.
رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب به وقت محلی با تکرار ادعاهایش درباره ایران و با بیان اینکه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل هفته آینده در کاخ سفید درباره این گفت و گو خواهد کرد، بار دیگر مدعی شد که ممکن است تا هفته آینده توافق آتش بس در غزه حاصل شود.
Δ