رئیس انجمن داروسازان ایران، به تشریح پشتپرده فروش اینترنتی دارو در کشور پرداخت.
به گزارش پیام رسان روز، شهرام کلانتری خاندانی، در گفتگوی رادیویی اظهار داشت: واقعیت ساده ماجرای فروش اینترنتی دارو، این است که پلتفرمها نمیخواهند هیچ نظارت پیشگیرانهای بر عملکرد آنها باشد و میگویند خودمان به طور مستقیم با داروخانهها قرارداد ببندیم و کد ملی و کد رهگیری بیمار در اختیار ما باشد تا بتوانیم نظام دارویی را تحت سلطه بگیریم.
وی افزود: همه این جنجالها از ناحیه پلتفرمها، حول محور اقتصاد میچرخد و به دنبال دریافت پورسانت و حق کمیسیون هستند.
کلانتری ادامه داد: قراردادهای برخی از پلتفرمها وجود دارد و قابل انتشار است که ۱۵ درصد از مبلغ نسخه هر بیمار را برای خود میخواهند. این در حالی است که سود خالص داروخانهها، کمتر از ۵ درصد مبلغ هر نسخه است.
وی افزود: صاحبان و مدیران پلتفرمها و طرفدارانشان، با سامانه مرجع رگولاتوری سازمان غذا و دارو مخالفت میکنند، چون این سامانه اجازه نمیدهد پلتفرمها با داروخانهها به طور مستقیم قرارداد ببندند و پورسانت بگیرند.
رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در فقدان سامانه مرجع رگولاتوری، پلتفرمها تقاضای القایی ایجاد میکنند، چون پلتفرمهای مطرح در کشور، عمدتاً سهامداران هلدینگ های تولید مکملهای دارویی هستند و در فقدان نظارت پیشگیرانه به راحتی میتوانند مردم را به مصرف این اقلام ترغیب کنند. از طرفی در غیاب چنین سامانه نظارتی، مردم باید نگران اطلاعات و اسرار درمانی و پزشکی خود باشند، اگر چه، طبق قانون این نگرانی جزو وظایف دولت است.
سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: در پی سقوط کارگر در داخل پروژه کارگاهی هنگام کار از ارتفاع ۶ متری به پایین سقوط میکند و میلگرد قطوری در کف کارگاه به شکم او فرو می رود.
بر اثر ترکیدن ناگهانی یک لوله آب جوش در یکی از خیابانهای مسکو، حجم عظیمی از بخار، منطقه را دربر گرفت و خیابان به صحنهای شبیه حمام بخار تبدیل شد.
موجرانی که ملک خود را طبق ضوابط قانونی به بازار عرضه کنند، امکان استفاده از تسهیلات جعاله مسکن با سقف ۲۸۰ میلیون تومان را خواهند داشت.
در ایران حدود ۸۰ درصد کامیونها در مالکیت شخصی است؛ برخلاف ترکیه، برزیل و کره جنوبی که این نسبتها تقریبا برعکس است و در آنها شرکتهای بزرگ درگیر انتظام بار، مالیات، بیمه، هزینههای سوخت و… هستند؛ راننده یا صاحب کامیون درگیر نیست.
Δ