یک مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده در ۱۳ استان کشور از جمله آذربایجانها، گیلان، مازندران، تهران و زابل وقوع رگبار، باد شدید و گردوخاک دور از انتظار نیست.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر از وقوع ناپایداریهای جوی در روزهای آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و اظهار کرد: امروز (شنبه ۷ تیر) و فردا (یکشنبه ۸ تیر) در شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنین روزهای دوشنبه و سهشنبه (۹ و ۱۰ تیر) در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز واقع در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد پیشبینی میشود.
وی همچنین گفت: در پنج روز آینده، ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان، شاهد رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم بود.
به گفته ضیائیان، طی همین مدت در نیمه شرقی کشور بهویژه منطقه زابل، بخشهایی از مرکز، دامنههای جنوبی البرز، غرب، جنوبغرب و جنوب کشور، وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
وی همچنین از احتمال ورود توده گردوخاک از عراق به مناطق غربی و جنوبغربی ایران از روز یکشنبه خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیشبینی وضع هوا در پایان درباره شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز (۷ تیر) صاف تا کمی ابری، بهتدریج همراه با افزایش سرعت باد و احتمال گرد و خاک پیشبینی میشود. دمای هوای تهران نیز در بازه ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ