اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز عملیات سمپاشی برای مبارزه با آفت ملخ بومی و مراکشی در ۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و مرتعی استان اصفهان خبر داد.
منصور شیشهفروش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طغیان آفت ملخ بومی و مراکشی در سال جاری به دلیل اثرات تغییر اقلیم و کمآبی تشدید شده است.
وی از آغاز عملیات سمپاشی برای مبارزه با آفت ملخ بومی و مراکشی در ۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و مرتعی استان خبر داد و افزود: این عملیات با همکاری تیمهای مدیریت بحران شهرستانها و پس از ردیابی و شناسایی کانونهای با تراکم بالای آفت، از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مبارزه در کانونهای آفت ملخ در اراضی واقع در مرز روستاهای تنگشیر و سادات آباد بخش پادنای شهرستان سمیرم با استان چهارمحال و بختیاری، همچنین در روستاهای موسی آباد، خرم آباد، احمد آباد و کهریز لطفی در شهرستان تیران و کرون، پشتکوه فریدونشهر، صادق آباد و حاج الوان شهرستان لنجان و نیز مناطقی از شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و بخش امام زاده شهرستان نطنز در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به تغییرات و ناهنجاریهای اقلیمی، خشکسالی و کمآبی، تنشهای دمایی و موج گرمای کمسابقه در اوایل بهار امسال اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث طغیان آفات در بخشهایی از استان شده است. با تلاش شبانهروزی در جهت پیشگیری از بروز خسارات به سایر اراضی و مراتع، اطلاعرسانی و آموزش به بهرهبرداران بخش کشاورزی در مبارزه به موقع و پیشگیری از طغیان آفت انجام شده است.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ