شهرکرد- رئیس فنی و حرفهای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تعامل جدیتر میان هنرستانها و بخشهای صنعتی ، بر مسئولیت اجتماعی صنایع و نقش آنها در آموزشهای عملی تاکید کرد.
به گزارش پیام رسان روز، معین ظهر سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان، از تلاشهای صورتگرفته برای توسعه ارتباط میان صنعت و هنرستانهای فنی و حرفهای خبر داد و خواستار همکاری مؤثرتر سازمانها و شرکتهای صنعتی در این زمینه شد.
وی با اشاره به تهیه چند جلد کتاب تخصصی در حوزه پیوند صنعت و آموزش، اعلام کرد: ضروری است مدیرکل فنیحرفهای استان از طریق نهادهای مربوطه، مسئولیت اجتماعی صنایع، بهویژه صنعت خلیج فارس را پیگیری کند تا کمکهای لازم در این حوزه صورت گیرد.
معین با اشاره به اینکه ارتباط نزدیکتر هنرستانها با صنعت باید بهویژه در آموزشهای عملی و کارگاهی تقویت شود گفت: هماهنگی با مدیران عامل شرکتها و شهرکهای صنعتی میتواند زمینهساز آموزش مؤثر دانشآموزان در کلاسهای کارآموزی باشد.
وی به کمبود کارگاهها و واحدهای صنعتی بزرگ در حوزه کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود تهیه اساسنامههای الزامآور و انجام مکاتبات متعدد، همکاری کامل صنایع هنوز محقق نشده است و باید در این زمینه اقدامات جدیتری صورت گیرد.
معین همچنین از برنامهریزی برای تأمین تجهیزات مدارس در هفته آینده خبر داد و خواستار پیگیری فعال مدیرکل فنیحرفهای استان و سازمان مرکزی کشور در این زمینه شد.
رئیس فنی و حرفهای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کتابهایی که در تهران تهیه شدهاند، باید مجدد بررسی شوند تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم در تعداد و نوع تجهیزات صورت گیرد.
وی هدف نهایی این برنامهها را ارتقا کیفیت آموزشهای فنی و حرفهای و فراهمسازی بستر مناسب برای تربیت نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و از همه ارگانهای مرتبط خواست تا همکاری مؤثر و هدفمند با آموزش و پرورش استان داشته باشند.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ