تقاضا برای قوطی‌های خالی واشلند در دیوار به‌دلیل شایعه «طلسم کدهای ۱۲ رقمی» افزایش یافت

در روزهای اخیر، اپلیکیشن دیوار با موجی غیرمعمول از آگهی‌هایی مواجه شده که در آن کاربران اقدام به خرید و فروش قوطی‌های خالی شوینده واشلند کرده‌اند.

موضوعی که در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد، اما ظاهراً به دلیل کدهای قرعه‌کشی سالم روی بسته‌بندی محصولات است که هنوز استفاده نشده‌اند.

بر اساس گزارش‌های میدانی، بسیاری از آگهی‌ها تأکید دارند که “محصول مصرف شده اما کد روی بسته سالم و استفاده‌نشده است” و همین نکته به نظر می‌رسد عامل اصلی بالا رفتن قیمت و تقاضا برای این قوطی‌های خالی باشد.

ماجرا چیست؟

در هفته گذشته، یک یوتیوبر هندی با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده، ویدیویی منتشر کرد و در آن مدعی شد برخی از کدهای ۱۲ رقمی درج‌شده روی محصولات واشلند دارای «طلسم‌های فعال‌شونده خوشبختی» هستند.

او ادعا کرد که با خواندن این کدها با صدای بلند و نیت مثبت، برخی افراد تغییرات چشمگیری در زندگی خود تجربه کرده‌اند.

این ادعا به سرعت در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان منتشر شد و حالا برخی کاربران در ایران نیز با باور به تاثیرگذاری این کدها، اقدام به خرید قوطی‌های خالی کرده‌اند. در برخی موارد حتی قیمت پیشنهادی برای این قوطی‌ها از قیمت محصول کامل نیز بالاتر گزارش شده است.

بازاری متفاوت

در فضای دیوار، آگهی‌هایی با عناوینی نظیر “قوطی با کد طلسم‌دار”، “کد قرعه‌کشی استفاده‌نشده” یا “شانس آماده به خوانده شدن” مشاهده می‌شود که نشان از گسترش پدیده‌ای اجتماعی در بستر خرید و فروش آنلاین دارد.

 نتیجه

با وجود آن‌که تاکنون هیچ منبع رسمی، صحت یا سقم ادعای مربوط به “طلسم کدها” را تأیید نکرده، اما به نظر می‌رسد پدیده‌ی جدیدی در حال شکل‌گیری است که ترکیبی از باورهای غیررسمی، کنجکاوی جمعی و فرصت‌طلبی بازار را در خود دارد.