اصفهان – پیام رسان روز – رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: ۸۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم مترو این کلانشهر در بودجه سال آینده شهرداری لحاظ شده و تخصیص یافته است.
به گزارش خبرنگار پیام رسان روز، محمد نورصالحی روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تکمیل پروژه های ترافیکی و حمل و نقل عمومی از اصلی ترین رویکردهای ما در این دوره از شورا است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس اعتبار مناسب برای تکمیل خط دوم مترو و رینگ(حلقه) چهارم حفاظتی اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری لحاظ شده است.
نورصالحی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی خط سوم و توسعه مترو فعلی نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش پیام رسان روز، خط ۲ قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز میشود و با عبور از خیابانهای زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین به ایستگاه دروازه دولت میرسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
احداث هر کیلومتر از این خط حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال این کلانشهر آغاز میشود و پس از طی مسیر ۲۰.۷ کیلومتری به پایانه مسافربری صُفه میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری اصفهان سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن در سال ۹۸ به بهرهبرداری رسید.
خبر در حال تکمیل است
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ