دزفول – پیام رسان روز- رییس وتعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرهای شمال خوزستان، خسارت وارد شده به کشاورزان در پی یخ زدگی محصولها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دادند.
به گزارش پیام رسان روز، جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و همچنین تعدادی از معاونان وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز جمعه با حضور در خوزستان از مزارع شهرهای شمالی این استان از جمله اندیمشک و دزفول بازدید و در ادامه با حضور در شوش، شوشتر، کرخه و گتوند خسارتهای وارد شده به این مزارع را از نزدیک مورد ارزیابی قرار میدهند.
این هیات به ریاست محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی علاوه بر ارزیابی خسارتهای ناشی از برودت هوا و یخ زدگی محصولهای کشاورزی شهرهای شمال خوزستان، قرار است در نشستی با حضور فرمانداران ۶ شهرستان شمالی خوزستان و مدیران استان نسبت به استمهال وامها، پرداخت تسهیلات و جبران برخی از این خسارتها تصمیم گیری کنند.
به گزارش پیام رسان روز، طی روزهای اخیر به دلیل شدت سرمای هوا که در بیشتر مناطق استان به صفر و زیرصفر درجه نیز رسید بخش زیادی از مزارع شهرهای شمال خوزستان دچار خسارتهای فراوان شده است.
هواشناسی پیش از ورود موج سرما با صدور هشدار زرد یخ زدگی سطحی برای شهرهای شمال خوزستان از کشاورزان شهرهای شمالی استان به منظور جلوگیری از یخ زدگی محصولات خود خواست تا اقدامهای پیشگیرانه را انجام دهند.
سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول به تنهایی بالغ بر ۹۰ هزار هکتار است که ۶۵ هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و ۲۵ هزار هکتار کشت دیم است.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ