ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: آزادراه ارومیه – تبریز کمتر از یک ماه در راستای وعده سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اجرایی شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون صبح پنجشنبه بازدید از ابنیه و محل کارگاهی اجرای پروژه آزاد راه ارومیه تبریز اظهار کرد: بعد از سالها انتظار مردم استان در احداث آزاد راه ارومیه تبریز، در سفر اسفندماه وزیر راه و شهرسازی به استان و صدور دستور آغاز عملیات، این پروژه در کمتر از یک ماه اجرایی شد.
وی ادامه داد: تحقق وعده صادق وزیر راه و شهرسازی در کمتر از یک ماه از سفر به استان انتظار چندین ساله مردم دو استان در احداث بزرگراه ارومیه تبریز را به اتمام رساند.
آرامون با اشاره به آمادگی سرمایه گذار پروژه در آغاز عملیات این پروژه افزود: کلیه امکانات فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی به خصوص فضای کارگاهی و ابنیه و پیگیری مسائل و مشکلات احتمالی اجرای پروژه به جهت تسریع در عملیات، در اختیار مجری طرح است.
وی با اشاره به پیگیریهای مستمر استاندار آذربایجانغربی در تحقق این امر افزود: توسعه آزاد راهی محور ارومیه به تبریز به جهت اهمیت استراتژیکی، اقتصادی و حتی توریستی نقش مهمی در ارتقای حجم ترانزیتی کالا و مسافر دارد.
آرامون اضافه کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیریهای انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، علاوه بر تعریض قطعات ۱و۲ مسیر آزاد راهی ارومیه به تبریز که در محدوده سرزمینی استان آذربایجان غربی قرار دارد همزمان احداث مابقی قطعات به خصوص تونل ارتباطی این آزادراه در دستور کار قرار دارد.
کلنگزنی آزادراه ارومیه – تبریز در اردیبهشت ماه
این آزادراه که طولی معادل ۴۰ کیلومتر دارد، اوایل اردیبهشت سال جاری با حضور مقامات و مسئولان کلنگزنی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساختمان واقع در جاده شهید کلانتری را برای تجهیز کارگاه در اختیار پیمانکار و سرمایهگذار این پروژه قرار داده است.
یاسر رهبردین در این زمینه افزود: رئیسجمهور در سفر نوروزی خود به ارومیه که دستاوردهای بسیاری نیز به همراه داشت، بر احداث این آزادراه تأکید ویژهای داشتند. با گذشت کمتر از یک ماه، این موضوع با درایت استاندار آذربایجان غربی به مرحله اجرا نزدیک شده است.
وی همچنین ادامه داد: سعی ما بر این است که مشکلات اداری این پروژه تا حد امکان کاهش یابد تا سرمایهگذار بتواند با فراغ بال پروژه را پیش ببرد.
این آزادراه که اردیبهشت ماه امسال کلنگزنی خواهد شد، میتواند علاوه بر افزایش ایمنی راه، به افزایش ظرفیت ترافیکی این مسیر نیز کمک شایانی کند.
آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸ کیلومتر در دست اجراست.
احداث آزادراه تبریز- ارومیه باعث تکمیل کریدور شرق به غرب میشود و یکی از مهمترین پروژههای راهسازی کشور به شمار میرود.
آزادراه تبریز- ارومیه از جمله طرحهای زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب میشود، این آزادراه علاوه بر کاهش محسوس فاصله بین دو شهر مهم شمال غرب کشورمان، در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه ارومیه خواهد شد.
این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام گرفته است.
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
در حالی که هنوز صدای غرش حملات موشکی ایران در گوش صهیونیستها طنینانداز است، روز گذشته یک پلنگ ایرانی با دریدن یک صهیونیست در قلب قدس، صدر اخبار رسانههای عبری را از آنِ خود کرد.
روایت بغضآلود و احساسی مدیرعامل بهشت زهرا (س) از سختترین روز تشییع و تدفین شهدا در ایامجنگ ۱۲ روزه را مشاهده خواهید کرد.
بازار نقل و انتقالات فوتبال بیبرنامهتر، افسارگسیختهتر و ولخرجتر از تمام ادوار فوتبال ایران در حال گذر است. شاید ادعای بزرگی نباشد اگر عنوان کنیم دلالهای حاکم بر این بازار یکی از پروپیمانترین فصلهای خود را پشتسر میگذرانند.
Δ