نخستین جلسه ستاد هوشمندسازی نظام ارجاع به ریاست دبیر ستاد، و با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه سلامت و فناوری از جمله معاونان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، برگزار شد.
به گزارش پیام رسان روز به نقل از وبدا، نخستین جلسه ستاد هوشمندسازی نظام ارجاع به ریاست علیرضا رئیسی، دبیر ستاد، و با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه سلامت و فناوری از جمله معاونان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، در محل معاونت بهداشت برگزار شد.
این جلسه با هدف توسعه عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، تقویت نظام ارجاع و بهرهگیری از فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی، در راستای تحقق سیاستهای کلان سلامت کشور برگزار شد.
این جلسه همچنین با مشارکت شاهین آخوندزاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رضا محمودی لموکی، معاون حقوقی و امور مجلس و سعید سرکار، رئیس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، علیرضا عسکری، مدیر کل مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان و بابک فرخی، مشاور فنی معاونت بهداشت در معاونت بهداشت برگزار شد.
در راستای مأموریت وزارت بهداشت برای توسعه و افزایش دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، و همچنین مأموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر مصوبه هیأت وزیران و تشکیل ستاد هوش مصنوعی با محوریت این معاونت، و در راستای منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای سلامت، برنامههای رئیسجمهور و اهداف برنامه هفتم پیشرفت، برنامههایی جهت اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع تدوین شده است.
این برنامهها مبتنی بر تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان با رویکرد محلهمحور در ارائه خدمات بوده و استفاده از تکنولوژیهای نوین و هوشمندسازی نظام سلامت را در اولویت قرار دادهاند.
در همین راستا، گزارشی از تجربیات موفق در این زمینه مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، مقرر گردید شرکتهای دانشبنیانی که در زمینه استفاده و کاربرد هوش مصنوعی با هدف افزایش سواد سلامت و ارتقا نظام ارجاع آگاهانه در بستر خود مراقبتی فعالیت میکنند، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شده و تجربیات موفق خود را گزارش دهند.
در فاز اول، این شرکتها با رویکرد توسعه هوشمندسازی ارجاع از سطح پایه به سطح یک، با بهرهگیری از هوش مصنوعی، اقدام خواهند کرد.
پس از هر تصادف یا حادثهی رانندگی و اطمینان از سلامت افراد، مهمترین دغدغهی بیمهگذاران، زمانبر بودن و پیچیدگی دریافت خسارت است. مراجعات متعدد، روندهای طولانی و ابهام در ارزیابی خسارت، فرآیندی فرساینده و استرسزا ایجاد میکند که تجربهی استفاده از بیمه را برای بسیاری ناخوشایند کرده است.
نیاز روزافزون به خودروهایی که نیاز بخش وسیعی از جامعه را پوشش دهد و به آسانی قابل دسترس باشد باعث شده تا گروه آرین و شرکت آرین پارس موتور برند جدیدی را با نام «لاماکو» به بازار خودرو کشور معرفی کند.
عبدالناصر همتی گفت: الان قیمتها روزانه در حال تغییر است؛ مردم اذیت میشوند. اگر به اقشار ضعیف توجه نشود، پشتوانه اجتماعی نظام آسیب میبیند. وضعیت معیشتی مردم بهشدت تحتتأثیر تحریمها و کاهش ارزش پول ملی قرار گرفته است. بخش زیادی از طبقه متوسط جامعه بهدلیل کاهش قدرت خرید، به زیر خط فقر حتی بهصورت نسبی سقوط کردهاند.
با گذشت بیش از ۱۰ روز از گم شدن یک توله خرس در پارک پردیسان تهران اکنون نه سازمان محیط زیست پاسخی داده و نه ردی از توله خرس باقی مانده است.
Δ