آقای استاندار! افکار عمومی خواهان اقدامی فراتر از وعده هستند/ مردم مسجدسلیمان، با سابقهای غنی در صنعت نفت و خدمت به توسعه ملی، شایسته بیتوجهی نیستند پیام رسان روز/ سعید مرادی: فرودگاه مسجدسلیمان، که روزگاری بهعنوان نخستین فرودگاه ایران و خاورمیانه شناخته میشد، امروز به نمادی از وعدههای تحققنیافته و فراموششده مسئولان تبدیل شده است. به […]
آقای استاندار! افکار عمومی خواهان اقدامی فراتر از وعده هستند/ مردم مسجدسلیمان، با سابقهای غنی در صنعت نفت و خدمت به توسعه ملی، شایسته بیتوجهی نیستند
پیام رسان روز/ سعید مرادی: فرودگاه مسجدسلیمان، که روزگاری بهعنوان نخستین فرودگاه ایران و خاورمیانه شناخته میشد، امروز به نمادی از وعدههای تحققنیافته و فراموششده مسئولان تبدیل شده است. به گزارش پیام رسان روز با گذشت بیش از ۱۸ سال از نخستین وعدههای رسمی برای احیا و بازسازی این فرودگاه، مردم همچنان در انتظار تحقق وعدههایی هستند که هر سال تکرار میشوند، اما هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفتهاند.
نخستین وعدهها در سال ۱۳۸۷ و همزمان با صدمین سالگرد صنعت نفت ایران و تولد ۱۰۰ سالگی نخستین فرودگاه خاورمیانه مطرح شد. در آن زمان، مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت به بازسازی این فرودگاه اختصاص یافت. عبدالحسن مقتدایی، استاندار وقت خوزستان، در آن سال اعلام کرد: «بازسازی فرودگاه مسجدسلیمان از سال گذشته آغاز شده و اکنون با دست خالی، آماده بهرهبرداری است. وی افزود: «وزارت نفت ۱۰ میلیارد تومان و استانداری ۱۵ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه اختصاص دادهاند. اما پس از آن، تنها چیزی که ادامه یافت، وعدهها بود، نه راه اندازی فرودگاه. در هر سفر استانی، مسئولان با قاطعیت از احیای قریبالوقوع فرودگاه خبر دادند، اما در عمل تنها چیزی که تغییر کرد، دلایل تأخیر بود: از کمبود اعتبار و مشکلات فنی گرفته تا تغییر پیمانکاران و چالشهای اجرایی. شهروندان مسجدسلیمان نیز خسته از این چرخه وعدهها، صدای اعتراض خود را بلند کردهاند:
خدری، از شهروندان مسجدسلیمانی می گوید: «هر سال وعده میدهند، هر سال خبر از تخصیص بودجه برای راه اندازی فرودگاه می دهند اما فرودگاه فقط در حرف زنده است.
سید محمد موسوی نیز می گوید: «بارها شاهد فوت بیماران به دلیل تردد میان جاده مسجدسلیمان-اهواز(موسوم به جاده مرگ) جهت درمان بودهایم. اگر فرودگاه فعال بود، قطعا حضور پزشکان متخصص نیز در شهر پر رنگ تر بود… علیپور، از کسبه بازار نیز گفت: «این فرودگاه میتوانست شهر را متحول کند. اما مسئولان فقط در آستانه انتخابات یاد مسجدسلیمان میافتند.»
علی احمدی، دانشجو: «برای هر سفر علمی باید ۵ ساعت جاده پرخطر را طی کنیم. چرا شهر ما هنوز از امکانات ابتدایی محروم است؟» جانکی، دیگر شهروندمسجدسلیمانی نیز گفت: «فرودگاه نه یک پروژه، که یک نیاز حیاتی است. با راهاندازی آن، هم جان بیماران حفظ میشود و هم مسیر توسعه برای مسجدسلیمان با حضور سرمایه گزاران باز میشود.»
درخواست صریح از استاندار خوزستان
شنیده ها حاکی از آن است حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه وجود دارد اما به چه دلیل عملیات اجرایی تکمیل فرودگاه آغاز نمی شود همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد که امیدوار هستیم با همکاری استاندار خوزستان این مطالبه به حق مردم به سرانجام برسد.
اکنون، افکار عمومی خواهان اقدامی فراتر از وعده هستند. از دکتر موالی زاده، استاندار محترم خوزستان انتظار میرود با ورود مستقیم و ویژه به این پروژه، فرودگاه مسجدسلیمان را از بلاتکلیفی خارج و بهعنوان اولویتی حیاتی برای منطقه، تا مرحله نهایی بهرهبرداری پیگیری و اجرا نمایند.
مردم مسجدسلیمان، با سابقهای غنی در صنعت نفت و خدمت به توسعه ملی، شایسته بیتوجهی نیستند. فرودگاه مسجدسلیمان دیگر صرفاً یک پروژه عمرانی نیست، بلکه آزمونی برای سنجش میزان تعهد مسئولان در قبال این منطقه محروم است. تا زمانی که آسمان مسجدسلیمان به روی پروازها گشوده نشود، وعدهها نیز چیزی جز کاغذپارههایی بیارزش باقی خواهند ماند. مردم مسجدسلیمان حق دارند بپرسند: «آیا توسعه برای ما هم تعریف شده است؟»
پیگیریهای رسانهای درباره شفافسازی وضعیت اعتبارات و پیشرفت پروژه همچنان ادامه خواهد داشت…
بازنشستگان کارگری در انتظار صدور فیشهای حقوقی خرداد هستند.
قیمت چند برابری سنگک و بربری در پلتفرم های اینترنتی و نانوایی های سطح شهر نسبت به قیمت اعلامی دولتی را ببینید.
در روزگاری که اقتصاد ایران زیر فشار تحریمها و نوسانات بیوقفهی تورمی بهسختی نفس میکشد، جوانانی هستند که نهتنها تسلیم این شرایط نشدهاند، بلکه با اتکا به دانش، اراده و خلاقیت، راههایی برای شکوفایی در دل همین محدودیتها گشودهاند.
اهواز – آتشسوزیهای مکرر در بخش عراقی هورالعظیم، بار دیگر آسمان خوزستان را با دود و آلودگی سنگین کرده و تلاشها برای مهار آتش از طریق مکاتبات مقامات عراقی ادامه دارد.
Δ