ارومیه – رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه ایران در آستانه موج میانسالی مخاطرهآمیز است گفت: یک سوم عمر ایرانیها در دوران سالمندی سپری میشود.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد حسینی عصر شنبه در جلسه شورای سالمندان آذربایجان غربی با اشاره به تغییرات جمعیتی در ایران گفت: دوره جوانی در کشور طولانیتر از سایر کشورهاست که این امر ناشی از بلوغ زودرس و تأخیر در ازدواج جوانان است.
وی با اشاره به روند رشد جمعیت سالمندان اضافه کرد: ایران جزو پنج کشور نخست جهان از نظر سرعت ورود به موج میانسالی است و با وجود بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار سالمند، در حال ورود به دوران سالمندی فراگیر است.
حسینی افزود: در حال حاضر ۱۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل میدهند و سرعت سالمند شدن جمعیت، چالشهای متعددی برای حوزه سلامت و رفاه اجتماعی ایجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت آذربایجانغربی، گفت: این استان هجدهمین استان سالمند کشور محسوب میشود و همچنین جز ۱۰ استان کشور بهعنوان شهر دوستدار سالمند شناخته شده میشود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اهمیت شهرهای دوستدار سالمند، گفت: این شهرها باید زیرساختها و بسترهای مناسبی همچون حملونقل، مسکن و خدمات رفاهی متناسب با نیازهای سالمندان را فراهم سازند.
وی افزود: فراهمسازی این امکانات، نقش مهمی در ارتقا کیفیت زندگی سالمندان و افزایش مشارکت آنان در فعالیتهای اجتماعی دارد.
حسینی ادامه داد: سن بازنشستگی در ایران ۵۷ سال و امید به زندگی ۷۲ سال است، به این معنا که حدود یکسوم عمر افراد در دوران سالمندی سپری میشود، که ضرورت برنامهریزی و تقویت زیرساختهای مراقبتی و توانبخشی را دوچندان میکند.
ادعای دروازهبان ملیپوش تیم فوتبال تراکتور مبنی بر تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه خرمآباد با شک و شبهه همراه است.
مسئول کمیته تایم گیری فدراسیون اتومبیلرانی میگوید حضور تیموری و شروین یگانه در مسابقه حادثه ساز پیست آزادی بر مبنای تصمیم کمیته برگزاری و طبق آیین نامه بوده است.
ستاره تیم ملی پرتغال، کریستیانو رونالدو، پس از پایان فصل لیگ حرفهای عربستان سعودی (سعودی پرو لیگ)در حال بررسی آیندهاش است و دو «گزینه جدی» پیشرو دارد.
مجموع اطلاعیههای متعدد و گاه متضاد طی ۳۰ ساعت گذشته حول ممنوعیت واگذاری سهام خودروسازان از وجود یک اختلاف در لایههای سیاستگذاری اقتصادی کشور درباره آینده صنعت خودرو حکایت دارد. اما آنچه بیش از همه اهمیت داشت، تقابل شدید برای جایگزینی مدیریت خودروسازی بود. گویا اینبار با تقابلی روبهرو هستیم که جنس آن کاملاً سیاسی به نظر میرسد.
Δ