تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در پی درگذشت استاد احمد قهرمانی پیام تسلیتی را صادر کرد.
به گزارش پیام رسان روز، متن پیام نعمت الله پایان بدین شرح است:
إنا لله و إنا إلیه راجعون
در سوگ عروج استاد احمد قهرمانی، شخصیت بلندآوازه و نامآور عرصه نمایش تبریز، طومار غم بر دل و جان اهل بصیرت و فرهنگ کشیده شد.
او که از دیار تبریز، دیار مردان مرد، قافلهسالار قافله عاشقان صحنه بود و سالیان متمادی، آتش فروزان هنر را در محفل تئاتر این خطه روشن نگاه داشت، اکنون به سرای جاودانگی شتافت و ما را در فراق خویش داغدار ساخت.
بیگمان طنین صدای او بر صحنهها و صفای سلوکش در دل یاران، هماره جاودان خواهد ماند؛ و روزگاران در پی یادآوری آثار و منش متعالیاش، بر بزرگی او گواهی خواهند داد.
اینجانب، این واقعه اندوهبار را به خاندان مکرم آن فقید سعید، بازماندگان ارجمند، ارادتمندان و همگنان گرانقدر ایشان در سپهر هنر و فرهنگ، تسلیت و تعزیت عرض نموده، علو درجات روح آن عزیز سفرکرده و بردباری و شکیبایی خانواده و شاگردان را از حضرت پروردگار مسئلت دارم.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
گفتنی است احمد قهرمانی، متولد ۱۳۲۸ در تبریز، فعالیت هنری خود را به عنوان بازیگر تئاتر در اواخر دهه پنجاه آغاز کرد. او در هر دو عرصه بازیگری و کارگردانی، از چهرههای برجسته تئاتر تبریز محسوب میشد و آثارش نمادی از دوران طلایی تئاتر این شهر به شمار میرفت.
وی در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی آذربایجان شرقی با دریافت نشان ویژه تئاتر تبریز، به عنوان یکی از مفاخر پیشکسوت تئاتر تبریز، تجلیل شده است.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ