یک مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت: امروز در خراسانهای رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و برخی مناطق مرکزی و البرز مرکزی وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیشبینی میشود.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفتوگو با خبرنگار مهر با اشاره به ناپایداریهای جوی در کشور گفت: امروز (شنبه، ۴ مرداد)، در نیمه شرقی کشور، بهویژه در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین در بخشهایی از مناطق مرکزی و دامنههای جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا پیشبینی میشود.
وی ادامه داد: تا روز دوشنبه (۶ مرداد)، در ساعات بعد از ظهر و شب، برای مناطقی از شمال استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات مازندران، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک پیشبینی شده است.
ضیائیان گفت: از روز یکشنبه (۵ مرداد) تا سهشنبه (۷ مرداد)، شرایط برای وقوع گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبغربی کشور مهیا خواهد بود که میتواند موجب کاهش دید افقی و اختلال در حملونقل جادهای و هوایی شود.
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان در خصوص وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در روز شنبه (۴ مرداد) صاف پیشبینی میشود و در ساعات بعد از ظهر، افزایش سرعت باد و در ساعات شب، قسمتی ابری خواهد بود. حداقل دمای تهران ۲۹ درجه و حداکثر آن ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ