وزیر بهداشت، از آمادگی برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای اجرایی شدن خبر داد.
به گزارش پیام رسان روز به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرقندی، در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که در محل بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اورژانس، اظهار کرد: عمر استاندارد آمبولانسها در دنیا ۷ سال است، اما متأسفانه در کشور ما آمبولانسهایی با عمر ۱۶ سال هنوز در حال فعالیت هستند. در حال حاضر با کمبود ۵ هزار آمبولانس در کشور مواجه هستیم و لازم است با حمایت مجلس و دولت، اقدامات اساسی در این حوزه صورت گیرد.
وی با تأکید بر اهمیت تخصیص کامل بودجه مصوب مجلس به وزارت بهداشت، گفت: اگر بودجه تصویبشده به صورت کامل در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، ما میتوانیم با افتخار پرچم بهداشت و درمان را بالا نگه داریم. در عین حال، نظارت بر مصرف این بودجه نیز ضروری است.
وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی کامل حوزه سلامت برای مواجهه با بحرانها، افزود: تمامی سناریوهای بحران در حوزه سلامت پیشبینی شده و آمادگی لازم برای مقابله با آنها وجود دارد. در جنگ ۱۲ روزه نیز کادر سلامت بهصورت شبانهروزی فعالیت کرده و مجروحان را در کمترین زمان ممکن درمان کردند.
ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و گفت: برنامه پزشکی خانواده آماده اجرا است و اگر حمایتهای لازم، به ویژه حمایت بودجهای صورت گیرد، نظام ارجاع نیز به زودی به اجرا در خواهد آمد. قرار بود این برنامه از ابتدای تیرماه اجرایی شود اما به دلیل شرایط جنگی به تعویق افتاد. اکنون نظام ارجاع آماده است و نیازمند همراهی مجلس برای اجراست.
وی همچنین به اهمیت ارتقای سواد سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه جامع سواد سلامت و خودمراقبتی آماده رونمایی است. هدف ما این است که با ورود به تلفن همراه مردم و ایجاد ارتباط مستقیم، اطلاعات سلامت را در دسترس قرار دهیم تا آگاهی عمومی نسبت به بیماریهایی مانند دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی افزایش یابد. نباید شرایطی پیش آید که ۵۰ درصد مردم دیابت داشته باشند اما از بیماری خود بیخبر باشند.
وزیر بهداشت در ادامه اعلام کرد: مسائل و دغدغههای مطرحشده توسط نمایندگان مجلس، توسط معاونین وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد تا به نتایج عملی منجر شود.
دختران بسکتبالیست زیر ۱۶ سال ایران قبل از دیدار مقابل اردن در مسابقات بسکتبال غرب آسیا هنگام پخش سرود ملی کشورمان سلام نظامی دادند.
در روزگاری که رقابت در حوزه تبلیغات و جذب مخاطب بسیار تنگاتنگ شده، برندهایی ماندگار میشوند که مسیر متفاوتی را انتخاب کنند؛ مسیری که نهتنها اصول کلاسیک تبلیغات را دنبال کند، بلکه بر اساس شناخت عمیق مخاطب و خلق تجربهای نو باشد. کمپین «پامپ» از والکس از همین جنس بود؛ جسور، خلاق، غیرمنتظره و با تاثیرگذاری بالا.
کارشناسان معتقدند، سوء مدیریت در وزارت نفت و عدم وجود قراردادهای منعطف باعث ارزان فروشی نفت ایران شده و سالانه ۲.۵ میلیارد دلار به درآمدهای ملی خسارت وارد میکند.
قیمت طلا و سکه در بازار تهران اعلام شد.
Δ