با امضای وزیر آموزش و پرورش، ممنوعیت عدم پذیرش دانشآموزان در میان پایهها به بهانههای افت تحصیلی و کاهش معدل ابلاغ شد.
با امضای علیرضا کاظمی؛ اصلاحیه تبصره ۲ بند ۸ دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
در متن این اصلاحیه آمده است:
۱- تبصره ۲: ثبت نام دانش آموزان میان پایه هر مدرسه، بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج در سامانه جامع دانش آموزی توسط مدیر مدرسه انجام می شود. به دلیل پیامدهای عاطفی – روانی، عدم پذیرش دانش آموزان در مدرسه خودشان در میان پایه ها به بهانه های افت تحصیلی و کاهش معدل و عدم ثبت نام دانش آموزان مدارس غیر دولتی و خاص در پایه های بعدی همان دوره تحصیلی در مدرسه ممنوع است.
بدیهی است، مسئولیت ارتقای یادگیری دانش آموزان از وظایف مدرسه است و به این بهانه نمی توان مانع تداوم حضور دانش آموزان در مدرسه شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است مدارس استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی در این خصوص مطابق با ضوابط و شرایط خاص مندرج در آیین نامه های مربوط عمل خواهند کرد.
۲- بر اساس بخشنامه۱۱۵/۱۴۰ تاریخ ۱۲/۰۳/۱۴۰۳، ارجاع دانش آموزان ورودی پایه های چهارم، هفتم و دهم به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انجام غربالگری و پایش سلامت عمومی، در موقع ثبت نام الزامی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه تنشها با برازیلیا اعلام کرد: از اول اوت (دهم مرداد) تعرفه ۵۰ درصدی بر کالاهای برزیلی اعمال میکند؛ اقدامی که با تهدید برزیل به مقابله به مثل مواجه شد.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سرزمینهای اشغالی با هشدار درباره روند رو به افزایش کشتار خبرنگاران در فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۲۰۰ خبرنگار در این منطقه جان باختهاند.
حمله موشکی یمن ساعاتی پس از آن رخ داد که محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، تأکید کرد که یمن تا تحقق آتشبس کامل، به پشتیبانی از مقاومت در غزه ادامه خواهد داد.
معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در پی حملات تلافی جویانه انصارالله یمن به اسرائیل در حمایت از مردم مظلوم غزه، بار دیگر اتهامات واشنگتن علیه تهران را تکرار و ادعا کرد که ایران انصارالله را قادر به حمله به تل آویو کرده است.
Δ