ناترازی مدیریتی؛ تصمیمات خلق الساعه این بار گریبان دانش آموزان را گرفت/ آیا آموزش و پرورش به کار کارشناسی اعتقاد دارد؟

تصمیم جدید آموزش و پرورش برای تغییر ساعت مدارس چه تاثیراتی بر خانواده‌ها گذاشته است؟ شما از تجربه خودتان برای ما بنویسید.

ساعات پایانی روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت بود که خبری در زیرنویس شبکه خبر منتشر شد ؛ مبنی بر اینکه ساعت کاری مدارس از صبح سه شنبه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود .

خبری که ازیک سو مدیران مدارس را برای برنامه ریزی در این ارتباط سردرگم کرد و از سوی دیگر ذهن خانواده های دانش آموزان را برای برنامه ریزی جهت فرستادن بچه ها به مدرسه  را مشغول کرد .

مدرسه یا پادگان؛ مساله اینست!

تا اواخر شب دوشنبه هنوز خبری رسمی در اپلیکشن شاد و یا سایر پلتفرم ها از سوی مدارس اعلام نشد و تقریبا زمانی که امکان برنامه ریزی دقیق را از خانواده ها سلب میکرد ، مدیران مدارس شروع به اعلام برنامه خود برای صبح روز سه شنبه کردند .

خبری که بدون توجه به بسترهای لازم برای اجرا ،  رسانه ای شد.

صبح روز سه شنبه دانش آموزان خواب آلود و خانواده ها سردرگم بچه ها را راهی مدرسه کردند . این در حالی بود وزارت آموزش و پرورش به مدارس دولتی ابلاغ کرده است که موظف به حضور دانش آموزان در مدرسه تا ۱۳ خرداد ماه هستند، ولی درس ها و امتحانات دانش آموزان به پایان رسیده است !

از سوی دیگر امتحانات دانش آموزان متوسطه از روزهای پایانی اردیبهشت شروع می شود و این قبیل تصمیمات خلق الساعه قطعا تاثیرات خود را در روند آزمون های دانش آموزان خواهد گذاشت .

نتیجه ۶صبحی شدن مدارس را در نتایج کنکور ببینید!

این تصمیم در حالی به مدارس ابلاغ شده است که برخی از مدیران زیر بار اجرای آن نرفتند و بر اساس مشهدات عینی درب این مدراس زودتر از ۷ صبح باز نمیشود و روال پذیرش دانش آموزان همان روال سابق یعنی ۷:۳۰ تا ۸ صبح است .

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتقادات برخی خانواده‌ها نسبت به تغییر ساعت آغاز فعالیت مدارس به ۶ صبح، اظهار داشت : پس از مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۷ اردیبهشت مبنی بر آغاز به کار ادارات از ساعت ۶ صبح، تقاضاهای زیادی از سوی والدین شاغل که فرزند دانش‌آموز دارند به آموزش و پرورش ارائه شد، این تغییرات باعث بروز مشکلاتی برای برخی خانواده‌ها شده است، چرا که ساعت رفتن دانش‌آموزان به مدرسه با زمان شروع کار والدین هم‌زمان نیست.  او ادامه میدهد؛ باید بپذیریم که شرایط انرژی در کشور عادی نیست و همه ما باید برای مدیریت بهتر این وضعیت، با یکدیگر همراهی کنیم و هیچ مدرسه‌ای اجازه  ادامه فعالیت بعد از ساعت ۱۳ را ندارد.

حال سوالی که اینجا مطرح میشود این است که آیا ساعت بیولوژیک بدن دانش آموزان به گونه ای هست که ساعت ۶ در مدرسه حضور داشته باشند و بازدهی لازم برای آموزش را داشته باشند ؟  آیا فضای مدرسه با پادگان یکسان است که ساعت شروع به کار این دو نهاد یکسان باشد ؟

از همه مهمتر قرار بود دولت چهاردهم از تصمیات خلق الساعه و ناگهانی بپرهیزد،  ولی چرا این اتفاق آن هم برای دانش آموزان که نمیتوان توقع تحلیل دقیق مسایل از آنها  را  داشت، بیفتد ؟

آیا در این ارتباط  آموزش و پرورش کار کارشناسی انجام داده است؟ پاسخ احتمالا منفی است، چون پیش از این هم مشکل ناترازی انرژی به تعطیلی مدارس منتهی شده بود.

سوالاتی که تجربه نشان داده است که شاید هیچ مسوولی خود را ملزم به پاسخ به آنها نداند و فقط تبعات این قبیل تصمیمات ، گریبان مردم را می گیرد.

شما در این ارتباط چه فکر می کنید با ما در میان بگذارید.