ارومیه- رییس اداره هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید و کاهش دمای هوا خبر داد.
مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده دمای کمینه استان کاهش مییابد و احتمال بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی وجود دارد.
وی افزود: طبق نقشههای پیش بینی و پیش یابی طی امروز و فردا در منطقه بارشهای رگباری باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ همراه با وزش باد شدید پیش بینی میشود.
صابری اظهارکرد: براساس بررسیهای هواشناسی انجام شده با کاهش دما، احتمال سرمازدگی باغها و محصولات کشاورزی وجود دارد.وی، با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت شهرستان ارومیه با مثبت ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین و منطقه تخت سلیمان تکاب با منفی یک درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانهها و مسیلها، لغزندگی جادهها و احتمال برخورد صاعقه در مدت زمان یاد شده وجود دارد، گفت: لازم است شهروندان برای کاهش خسارتها به این موارد دقت داشته باشند.
صابری، با اشاره به اینکه احتمال خسارت به سازههای سبک در اثر تند بادهای لحظهای و خیزش گردو خاک وجود دارد، اضافه کرد: احتمال کولاک برف در جادههای کوهستانی و گردنهها و کاهش دید در مدت زمان یاد شده وجود دارد.رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی تأکید کرد: آمادگی دستگاههای خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران، خودداری از تردد و نشستن در حاشیه رودخانهها و مسیلها و خودداری از فعالیتهای کوهنوردی از امروز تا پنجشنبه ضروری است.
وزارت کشور هشدار داد: هر کس تعداد خارج از عرف نان بخرد را شناسایی میکنیم.
فروش اقساطی خودرو بعد از ۱۰ سال، میتواند آخرین شانس ایرانخودرو و سایپا برای داغکردن تنور طرحهای پیشفروش باشد.
جنگ فقط در جغرافیا اتفاق نمیافتد، گاهی مرزها را رد میکند و مستقیماً به بازار، معیشت و اعتماد عمومی حمله میکند. در چنین لحظاتی، اصلاحات دیگر انتخاب نیست، ضرورت است. اما چه اصلاحاتی؟ و با چه بهایی؟
یک کارشناس آموزشی میگوید: بسیاری از خانوادهها که تا پیش از تعیین شهریه جدید مدارس غیرانتفاعی، فرزند خود را در این مدارس ثبتنام میکردند تا در یک شرایط بهتر آموزشی درس بخوانند، هماکنون دیگر از پس این شهریه برنمیآیند و تنها گزینهشان بازگشت به سمت مدارس دولتی بوده است. البته اگر مدارس دولتی کشش این دانشآموزان را داشت، ما با گسترش مدارس غیرانتفاعی مواجه نبودیم.
Δ