تهران- پیام رسان روز- به نمایندگان مجلس پیشنهاد میشود با توجه به مشکلات عدیده ای که تفکیک وزارت راه و شهرسازی در پی خواهد داشت، با توجه به زمان نامناسب کنونی که هنوز آغاز کار دولت چهاردهم است و با توجه به شرایط خاص سیاسی- اقتصادی کنونی، با دادن فرصت کافی به ساختار کنونی در حال خدمت، امکان استمرار فعالیتها را فراهم کرده و با ارزیابی فعالیتهای صورت گرفته به قضاوت کارشناسانه و تصمیم گیری اقدام کنند.
آیا زمان مناسبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی است؟ هنوز از زمان مسئولیت دولت چهاردهم نیم سالی نگذشته است. آیا نباید به دولت و وزیر راه و شهرسازی مدتی زمان داد تا بیلان کاری از خود نشان دهد و آنگاه به قضاوت نشست؟
آیا با توجه به شرایط سیاسی کنونی و حال حاضر کشور و منطقه و لزوم فعالیت همه دستگاهها و انجام سریع طرحهای عمرانی و رضایتمندی مردم، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی کمکی در بهبود فعالیتهاست یا موجب تحمیل هزینه و بلاتکلیفی چند ساله خواهد بود؟
آیا در شهرسازیهای نوین و امروزه، توسعه اصولی و پایدار شهری بدون ارتباط به توسعه حمل و نقل ممکن است؟
آیا مفاهیم فنی طراحی و ساخت ساختمان و مسکن و شهرسازی و زیرساختهای حمل و نقلی در اساس و بنیاد مشابه نیستند؟ آیا احداث ابنیه فنی محاسبات مصالح و استانداردها و ضوابط فنی آنها در یک حیطه مشابه نیستند؟
آیا موضوع فعالیت وزارت راه و شهرسازی و حوزههای کاری آن با توجه به مواردی که در بند پیشین ذکر شد نامتجانس است؟ با این دیدگاه نباید آب، برق، نفت، پتروشیمی، واردات و تولید خودرو، اکتشاف معادن، ساخت کارخانجات و صنایع و حوزههای بسیار گسترده کاری وزارت کشور و … تفکیک و برای هر کدام وزارتخانه مجزایی تشکیل دهیم؟ آیا چنین دیدگاهی موجب سنگین شدن بدنه دولت نخواهد بود؟
تجربه وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری، وقتی منفک بودند نیز داریم. آیا بیشترین مشکل و بزرگترین چالش مسکن و شهرسازی از جمله توسعه ناموزون تهران و سایر کلانشهرها و حمل و نقل درست در زمانی نبود که وزارت مسکن و شهرسازی و راه منفک بودند؟
آیا تفکر منطقی این نیست که دلایل مهاجرت جمعیت به محدودههای خاص بررسی شده و با توزیع و پخش عادلانه مراکز اشتغالزائی و امکانات موجب جلوگیری از خالی شدن روستاها و شهرها و کاهش تقاضای مسکن در تعدادی از استانهای کشور شد؟
آیا درست است که برای هر مشکل و چالش موجود کشور یک وزارتخانه مجزا درست کنیم؟ چون مشکل مسکن داریم باید وزارتخانه ی جدای مسکن داشته باشیم؟ در آنصورت نباید وزارت آب داشته باشیم؟ وزارت خودرو؟ وزارت آلودگی هوا؟ اکتشاف معادن؟ برق؟ گاز؟ و … .
آیا تفکیک وزارت راه و شهرسازی به معنای فقط اضافه شدن یک وزیر به ساختار است؟ آیا تفکیک پرسنلی و کمبود پرسنل در کادرهای مالی اداری، ستادی معاونتها دفاتر و … مد نظر نیست؟ آیا توقف کارها و بلاتکلیفیهای ناشی از آن در شرایط کنونی کاری درست است؟
آیا واقعا مشکلات در احداث جادهها و راه آهن بهدلیل ادغام وزارت راه و شهرسازی بوده یا کمبود منابع مالی و اعتبارات؟
آیا مشکل مسکن ریشه در تامین منابع مالی و تورم دارد، یا ناشی از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با راه و ترابری است؟
به نمایندگان مجلس پیشنهاد میشود تا با توجه به مشکلات عدیده ای که تفکیک وزارت راه و شهرسازی در پی خواهد داشت، با توجه به زمان نامناسب کنونی که هنوز آغاز کار دولت چهاردهم است و با توجه به شرایط خاص سیاسی – اقتصادی کنونی، با دادن فرصت کافی به ساختار کنونی در حال خدمت، امکان استمرار فعالیتها را فراهم کرده و با ارزیابی فعالیتهای صورت گرفته به قضاوت کارشناسانه و تصمیم گیری اقدام کنند.
بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، ثروت دونالد ترامپ، رئیسجمهور سابق ایالات متحده، از حدود ۲ میلیارد دلار پیش از آغاز ریاستجمهوریاش، اکنون به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.
در این گزارش جدیدترین قیمت انواع طلا، سکه و حباب سکه در بازار یکشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۴ را میخوانید.
رئیس پلیس راه مازندران گفت: مسیر شمال به جنوب کندوان از پل زنگوله تا سیاهبیشه و مکارود علاوه بر برخورداری ترافیک سنگین برای تخلیه بار ترافیکی یکطرفه شد.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۲۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای افراد حساس جامعه قرار دارد.
Δ