در حالی که صندوقهای ثروت کشورهای جهان بهطور میانگین سالانه ۶ درصد سودآوری دارند، صندوق توسعه ملی ایران تنها کمتر از ۱ درصد بازدهی داشته است.
این رقم حتی کمتر از اوراق خزانه آمریکاست که به عنوان یکی از کمبازدهترین سرمایهگذاریها شناخته میشود.
اما ماجرا به همینجا ختم نمیشود؛ از مجموع ۲۵.۷ میلیارد دلار تسهیلاتی که سررسید شدهاند، تنها ۸ میلیارد دلار بازگشته است.
یعنی حدود ۶۸ درصد وامها بازپرداخت نشدهاند. آماری که زنگ خطر را برای نحوه مدیریت این صندوق به صدا درآورده است.
کارشناسان اساساً این پرسش را مطرح میکنند با چنین بازده و وصولی، اصلاً چرا این صندوق تشکیل شد؟
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پس از هر تصادف یا حادثهی رانندگی و اطمینان از سلامت افراد، مهمترین دغدغهی بیمهگذاران، زمانبر بودن و پیچیدگی دریافت خسارت است. مراجعات متعدد، روندهای طولانی و ابهام در ارزیابی خسارت، فرآیندی فرساینده و استرسزا ایجاد میکند که تجربهی استفاده از بیمه را برای بسیاری ناخوشایند کرده است.
نیاز روزافزون به خودروهایی که نیاز بخش وسیعی از جامعه را پوشش دهد و به آسانی قابل دسترس باشد باعث شده تا گروه آرین و شرکت آرین پارس موتور برند جدیدی را با نام «لاماکو» به بازار خودرو کشور معرفی کند.
عبدالناصر همتی گفت: الان قیمتها روزانه در حال تغییر است؛ مردم اذیت میشوند. اگر به اقشار ضعیف توجه نشود، پشتوانه اجتماعی نظام آسیب میبیند. وضعیت معیشتی مردم بهشدت تحتتأثیر تحریمها و کاهش ارزش پول ملی قرار گرفته است. بخش زیادی از طبقه متوسط جامعه بهدلیل کاهش قدرت خرید، به زیر خط فقر حتی بهصورت نسبی سقوط کردهاند.
با گذشت بیش از ۱۰ روز از گم شدن یک توله خرس در پارک پردیسان تهران اکنون نه سازمان محیط زیست پاسخی داده و نه ردی از توله خرس باقی مانده است.
Δ